NoT iN mOOd...

sekali lagi mood xde laaa... apa macam daaa...
bkn malas nak keje cuma xde mood nak buat keje dgn apa yang aku lalui la nie..
aiseh.. boring la... asyik sad story daaa...
aku pun naik muak dgn sad story n karut story nie.....

Tapi nasib baik aku ada zulaika ...
dia anak yg bijak yg mana leh hiburkan hati aku....
dia penawar jantung ku....
tak tau macamana kalo dia xde...
mesti sunyi sepi hidup aku kan... sebut pasal zulaika pun
bikin aku angin kekdg... ada ker mak mtua aku nak ambil dia
nak jaga dia.. macam aku tak mampu nak jaga anak aku...
siap dia ckp xper mak jaga... semua mak tanggung...
igat aku miskin sgt ker?????
padahal anak sekolah ada 3org lagi tanggung la derang
didik la derang.. sibuk nk jaga anak org....apa daa

Kekdg aku terpk... selalu sbnrnya...
org buat sesuatu xde pk langsung ke org lain
kalo buat hal sndiri n xsusahkan org xper la
ni sibuk hal org konon NAK TOLONG
tp sedar tak CARA awak tu menyakitkan org...
bab ni bkn aku je alami
aku rasa ramai org sekeliling aku kena
derang ingat nak tlg SOLVE prob org
tp hakikatnya derang la PENYEBAB
masalah jd makin teruk...

kpd sesape yg rasa diri cam ni...
tlg la pk 2-10kali nak tlg org
abb kekdg cara awak menyakitkan malah membebankan org

yg buat aku HOT sbb
aku rasa aku xde pun susahkan org....
sbb aku selalu buat sndiri xmo susahkan org
tp org selalu sibuk konon nk tlg
hakikatnya derang beban kan aku
aku selalu bengang...

Ntah la... boring la bab nie....
ari ni aku xde plan apa pun... keje
N as usul la... normal routine
balik masak , jaga anak n tido
kain da nak seminggu tak lipat
aku xde mood btui la

hati aku sakit....
org yg sakit tak larat nak buat keje...
so jgn mare kalo aku tak buat keje k
sbb aku tgh sakit yg amat
aku tgh pujuk ati aku
aku tgh ubat ati aku sendiri
aku tgh cari penawar..
aku rasa.. aku da cool skit

aku doa...
aku tak hanyut dlm moody nie
aku tabah dlm apa jua situasi
aku kuat utk anak2 aku
aku dimurahkan rzki utk anak2 aku
aku dan family aku diberkati...
aku dan family diberi limpah RAHMAT-NYA
aku dan family diberi KEIMANAN berterusan

aku tak idup utk diri aku
aku idup bermatlamatkan anak2 aku
aku idup tuk jd hamba-NYA
aku idup demi masa depan anak2 aku
aku idup xleh pntgkan diri
aku idup pntgkan anak2
segalanya skrg demi SYUHADA

aku selalu percaya dari dulu......
aku TAK keseorangan sbb ALLAH
selalu mendengar dan melihat HAMBA-NYA
oleh itu aku tak TAKUT...
sbb stiap yg aku lalui adalah
PEMBERIAN dari- NYA....
aku REDHA....
berserah PADA-NYA
pasti kita akan LEGA..
hakikat hidup
TAK KAN SUNYI DARI DUGAAN.....

No comments: